1/12-09 ~

idag brann det hos oss..
vårat gästhus som vi hade en bastu i brann.,.. o_o
mamma och sven skulle basta och medans den var på uppvärming så var alla inne i det stora huset.. och plötsligt började det brinna.. ._.

jag satt i mitt rum, och upp kommer mamma och säger:
"Linn, det brinner i det lilla huset"..
och självklart rusar jag ju ner och tittar ut genom fönstret och ser att det lilla huset står i lågor..
Sven och våran granne står och försöker få släckt det med vatten i hinkar..
men det hade redan brunnit så länge att det inte var någon idé..
större rök som strömmade ut från huset har jag nog aldrig sagt förut..

mamma ringe 112, och 20 minuter senare kom brandkåren.. och även polisen och ambulansen kom..
inne i huset var det så varmt så inte ens brandmännen kunde gå in med syresmask, hela huset var fullt med farlig och varm rök..
det var åtminstående 7 brandmän som stod och försökte släcka elden..
men elden tog sig igen lika snabbt som dom släckte den..
men när röken hade försvunnit och elden hade släckts så visade brandmans ledaren oss huset, och berättade vad som hade hänt och allt..
allt luktade släckt rök.. men sen kände jag en annan lukt, som verkligen luktade eld igen...
fast jag sa inte det till brandmännen för dom hade redan vart inne där med en sån där värme grej som ger utslag om det fortfarande är så varmt att det kan tändas på nytt..

efter två timmar var dom klara...

en kvart senare började huset brinna.. IGEN!!
mamma ringde 112 och dom fick komma igen och släcka allt..
denna gången sprutade dom vatten på allt som fanns..
dom stannade i 1 ½ timme innan dom åkte..

som tur var så började det inte brinna igen..
och det allra sjukaste var att det fanns en journalist på plats..
men han kom aldrig ner till oss, utan han satt i bilen hela tiden..
han var även där båda gångerna..

i tidningen stod det sen att hela huset hade brunnit ner.. o_o
asså, det gjorde de inte.. utan det blev bara totaltförstört..
att man verkligen kan ljuga så.. ._.'

men iallafall, vi kommer nu få ett nyare och finare litet hus nu istället.. (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0